Monday, November 06, 2006

Λίγο πριν το τέλος..

Μια γρήγορη προσπάθεια αποτελεσματικής καταγραφής των συμβάντων στο 4ΣΣ4ΦΣ. Παρουσίες και διαδρομές. Μια κειμενογραφική προσέγγιση ενός "διαδρομικού παρουσιολογίου". Προσπάθεια δημιουργίας δραστικής απεικόνισης του 4ΣΣ4ΦΣ.

Αυτού του είδους τη γραφή θα την θυμόσαστε μάλλον, από την αποτυχημένη παρουσίαση, στην 4η συνάντηση στο σπίτι της Έλλης. Είναι κάποιες δικές μου (προσωπικές) διαδρομές και υποδιαδρομές και κάποιες που θεωρώ ότι ανήκουν σε μια γενικότερη αντικειμενικότητα (επίσημες), όπως αυτές εκπορεύονται από τα επεξηγηματικά κείμενα που τις συνοδεύουν στις φωτοτυπίες που σας έδωσα.

Επίσημες διαδρομές - υποδιαδρομές
Πάτρα – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Εικαστική Δημιουργία – Ότι απομένει είναι Μέλλον – Π. Κούρος, Ν. Καζέρος – Τμήμα Αρχιτεκτονικής Πανεπιστημίου Πατρών – 4 συζητήσεις σε 4 φοιτητικά σπίτια – project - (?)

Πάτρα – λιμάνι – πύλη εισόδου και εξόδου – Ευρώπη – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Πάτρα – Ελλάδα – Μεσόγειος – Βαλκάνια – Ευρώπη – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης
Πάτρα – Μυκηναϊκός πολιτισμός – Ρωμαϊκή περίοδος – Βυζαντινή εποχή – Ενετοκρατία – Τουρκοκρατία – σύγχρονο Ελληνικό κράτος – πύλη στην Δύση – Ευρώπη – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Πάτρα – 3ο πολεοδομικό συγκρότημα της χώρας – μικροαστισμός – μεγαλομανία, αναγνώριση, βλέμμα προς το κέντρο - Αθηνοκεντρικές πολιτικές επιλογές – Ευρωπαϊκές (κεντρικές) επιταγές – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Πάτρα – λιμάνι – μετανάστευση – βιομηχανικός πόλος – εργατιά - αποβιομηχάνιση – ανεργία – οικονομικές πολιτικές Ε.Ε. – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Πάτρα – ΑΕΙ, ΑΤΕΙ – 40.000 φοιτητές – γνώση, μόρφωση, κοινωνική παιδεία - δημόσιο δωρεάν αγαθό ή εξειδικευμένη τεχνοκρατική μάθηση– φοιτητικές κινητοποιήσεις – Ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Πολιτιστική Πρωτεύουσα – θεσμός – ρόλος - Ευρωπαϊκή ταυτότητα– - εμπέδωση ή επιβολή; - κουλτούρα /πολιτισμός – Πολυπολιτισμικότητα - σεβασμός ιδιαιτερότητας
Πολιτιστική Πρωτεύουσα – Υψιλή κουλτούρα / μαζική κουλτούρα – εμπορευματοποίηση Τέχνης – Δημιουργία
Πολιτιστική Πρωτεύουσα – οικονομική ανάπτυξη – συμφέροντα – εταιρίες

Εικαστική δημιουργία – Καλλιτέχνης – Υψιλή Τέχνη – γκαλερί – προϊόν
Εικαστική δημιουργία – δημιουργός – απομόνωση – χώρος – χρόνος – συναίσθημα – κοινωνία – δράση – αποδοχή?
Εικαστική δημιουργία – χώρος – χρηστικότητα – αισθητική – κοινωνία
Εικαστική δημιουργία – Τέχνη – δράση – κοινωνία – μάζα
Τέχνη – κουλτούρα – πολιτισμός
Τέχνη για την Τέχνη – ελευθερία – υποκειμενικότητα – παρεμβατικότητα – δημοσιότητα – δημόσιος – ιδιωτικός – ναρκισιστής / αυτιστικός
Τέχνη – δράση – αντίδραση – κοινωνικά χρήσιμη ή χρηστική;

«ότι απομένει είναι μέλλον» – ελληνική σύγχρονη τέχνη – τοπική δημιουργία
Αρσάκειο – Απομεινάρι του χρόνου
Αρσάκειο – συντηρητισμός – μικροαστισμός πρώτου μισού 20ου αιώνα
Αρσάκειο – σχολείο – γνώση – πανεπιστήμιο

Π. Κούρος – Ν. Καζέρος - Πανεπιστημιακός – Αρχιτεκτονική Σχολή - Θεσμός –κριτική σε θεσμούς
Δάσκαλος – μαθητής
Γνώση και εξουσία
Γιατί τώρα project?


Προσωπικές διαδρομές – υποδιαδρομές

Υπολογιστής – Γωνιά – πλ. Όλγας – Μαρίνος – αδέσποτος σκύλος – dj Shadow – Πινκ πονκ – Κουζίνα – κρασί – αφίσα – παρέα – Υπολογιστής – Laibach – 4 συζητήσεις σε 4 σπίτια – Αρχιτεκτονική – Πανεπιστήμιο – Άρης – Ανδρέας – ούζο, παρέα, κουβέντα, κατανόηση, Βερενίκη – κ.ό.κ.

Ρωμανός – Γούναρη –Πλ. Όλγας – Μπουμπουλίνας – κυνοτροφείο πανεπιστημίου – Χρήστος, ΤΕΙ - Γερμανού – Ρωμανός – Γεροκωστοπούλου – Τριών Ναυάρχων – Ρωμανός – Αρσάκειο – Καρόλου 16 – Πανεπιστήμιο – Παλαιά Σφαγεία – Καρόλου 16 – Σκάλες Αγ. Νικολάου – κ.ό.κ

Χάρτης Πάτρας – Ζελατίνες – Μονόχρωμες ή χρωματιστές διαδρομές – σημεία συνάντησης – κοινές διαδρομές – Συγκλίσεις – αποκλίσεις – καθημερινότητες


Εδώ θα μπορούσαμε να προσθέσουμε διαδρομές/παρουσίες, από όλους, ή έστω από μερίδα παρόντων, αν ήταν εξ’ αρχής ζητούμενο των 4ΣΣ4ΦΣ. Παρόλα αυτά, και μέσα από την συζήτηση μπορούμε να βγάλουμε κάποια ασφαλή συμπεράσματα, υποκειμενικά αντικειμενικές διαδρομές, για το τι θέλει να πει, τι πιστεύει, ο άλλος. Αυτό κάνω παρακάτω. Ανακαλύπτω και προσθέτω κάποιες ενδιαφέρουσες διαδρομές και υποδιαδρομές που αναγνώρισα –όσο πιο αντικειμενικά γίνεται- κατά την διάρκεια του project είτε μέσα από την θεωρία, είτε από τα λεγόμενα/γραφόμενα κάποιων.

(Τίτλος) 4+4 – θέμα – φοιτητής – καθημερινότητα – ζωή – πόλη – παραγωγή – τέχνη – γνώση – project – συνεργασία – «ότι απομένει είναι μέλλον»

Τέχνη – έκθεση – θεσμός – πανεπιστήμιο – γνώση

Πάνος – 4ΣΣ4ΦΣ
– στρογγυλό τραπέζι – συνέδριο – πρόβλημα – απάντηση – έργο – παραγωγή – διαδικασία – ανταλλαγή – πράξη – δημιουργία – τέχνη.
4ΣΣ4ΦΣ – φοιτητές – καθηγητές – Αρχιτεκτονική – συγκέντρωση – ομάδα – συζήτηση – σπίτια
4ΣΣ4ΦΣ – «ότι απομένει είναι μέλλον» - έκθεση – μηχανισμός – παραγωγός – χορηγός – προϋπολογισμός – καλλιτέχνης – παραγωγή – διαδικασία – περιεχόμενο –εναλλακτικός

Δάφνη – για την τέχνη – για την πόλη – για την πολιτιστική – για 3 ευρώ – δωρεάν – ανοιχτά – Παναχαϊκού

Έλλη – Λόντου 106 – σεχταρισμός – αρχές – πεποιθήσεις – μέλος – προσκόλληση – ιδεολογία – δογματισμός – αδιαλλαξία – θρησκεία – πολιτική – φιλοσοφία – τέχνη – εργατικό κίνημα – επαναστατική εργατική οργάνωση – κόμμα – μάζα.

δίκαιο – νόμος – όριο – επιστήμες – τέχνες – ερμηνεία – εφαρμογή – χώρος – χρόνος – μνήμη αγαθό – επιβίωση – κατάλυμα – άτομο – οικογένεια – φυλή – έθνικό κράτος – δυτική κοινωνία – ισχυρός – στρατός – αποτελεσματικός – πάρκο – πολυκατοικία – παραλία – ξενοδοχείο – ελεύθερο κάμπινγκ – παρκόμετρα – κέρδος – κεφάλαιο – ισχυροί – λίγοι

Πάνος – 4ΣΣ4ΦΣ – συμμετοχή – προϋποθέσεις – συνθήκες – κανόνες – ρόλοι – ιεραρχίες – κοινότητα – ομάδα – συζήτηση – σκέψη – παραγωγή - εκπομπή – δημοσίευση –διανομή – επαφή – πόλη – λήψη – αποδοχή – γνώμη – ιδέα.
Φυσικός – διαδικτυακός – επικοινωνία – επιφάνεια – συμμετοχή – συζήτηση – διαδρομή – blog – έντυπο – παραγωγή – εναλλακτικός – περιεχόμενο – επεξεργασία – ροή – σχέση - πρόσωπο – αποδυνάμωση – ιεραρχία – θεσμός

Χρυσάνθη – project – ανοιχτό σπίτι – υπαρξιακά – κοινωνικά – οικονομικά – ζητήματα – συστήματα – κοινωνία – πρόβλημα – πονοκέφαλος – ομοβροντία – σαγκρία – ριζότο – προβληματισμός – θεωρία

Δάφνη – παραδοχή – θέλουμε να βγει το έντυπο!!

Ανδρέας – σφάλματα – βάσεις - αντιδράσεις - κείμενα
Αντρέας – τσαντίλα – Αρχιτεκτονική - διδασκαλία – πρακτική - παραγωγή – καταξίωση – μετάδοση – μνήμη – επιρροή – υστεροφημία –υπερτοπικότητα – υπερταυτοποίηση – ενσωμάτωση - πρότυπο – εποχή – ατομικισμός - υποκρισία

Χρυσάνθη – 20 μυαλά – σκέψεις – δεδομένο – παραμένω στην θεωρία...
Ποίηση – Δυο, δυο – τρεις, τρεις – να παίξετε – να ερωτευθείτε – να ξεσκάσετε – αδερφέ – κούραση

Ν. Καζέρος – αποτίμηση - έργο
Ν. Καζέρος – δημόσιο – ιδιωτικό – «νόμος της ζούγκλας – 4σσ4φ - τόπος – δημόσια συζήτηση – επικοινωνία – πόλη
Μαριαλένα – καταστασιακοί – αθλιότητα φοιτητικών κύκλων – σοκ – σωστό – λάθος – γιατί – ανάγκη – ομιλία – δράση – αδυναμία λειτουργίας
…και πόσες χιλιάδες «γιατί» ακόμα;

sub lolita - πατρικό - κανονικό σπίτι - δωμάτιο - φοιτητικό σπίτι - ενδιάμεση κατάσταση – προσωρινότητα - στοιχειωδώς κατοικήσιμο - πρόχειρο - χώρος – προσωπικός – έμπνευση

Έλλη – Λόντου 106 – Πάτρα – 200.000 κατοίκους – 40.000 φοιτητές – Πολυκατοικίες – γκαρσονιέρες – ελάχιστος χώρος

Ν. Ξυδάκης – φοιτητής ’79 – Πολυτεχνείο ’73 – μικροεξεγερμένος – ροκ – βιβλία – θερινά σινεμά – μπίρες – κυκλαδονήσια – οικονομική ανέλιξη – ταξική άνοδο
φοιτητής ‘06 – κόπωση – προσδοκία – πτυχίο – επιστήμονας – προφέσιοναλ – μεταπτυχιακό – καριέρα – Αγορά Εργασίας – βασικός μισθός – ανεργία – νεοπρολετάριος – ποπ αφθονία – καφετέρια – καταναλωτής

Συζήτηση – διαφωνία – συμφωνία

Ερωτήσεις – απαντήσεις – διαδρομές – προβληματισμός – αγωνία – απορία – διστακτικότητα – ένταση


Πάτρα – ανοικτή πόλη – κοινωνικός περίγυρος – φοιτητές – εργαζόμενοι – νέοι – ντουντούκα – αφίσα – προσωπική διαδρομή – βιώματα – διάλογος – ομάδα
Ανδρέας – παραδοχή – δράση - συλλογική έκφραση – λευκό έντυπο – μόνο σκίτσα – διεύθυνση επόμενης συνάντησης.

NIKPOLYZOS – δράση – αντίδραση – πέτρα – τζάμι – πράξη – θεωρία, θεωρία, θεωρία – προτάσεις – δράσεις – κατασκευές – ουτοπίες – κείμενα – εξέλιξη – υπόβαθρο – αντάμωμα – ομάδα

Θα κλείσω την πειραματική επίδειξη «διαδρομοποιώντας» ολόκληρη την τελευταία τοποθέτηση της Έλλης (βλ. blog: Τόποι και Τρόποι) που νομίζω ότι βρίσκεται πιο κοντά τόσο σε αυτό που προσπαθώ να πετύχω (την εξεύρεση κοινού/αποδεκτού αποτελέσματος, την οπτικοποίηση, την παρουσίαση), όσο και σε αυτό που – κατά την άποψή μου – ήταν εξ’ αρχής το ζητούμενο. Η αποκωδικοποίηση, οριοθέτηση, λειτουργία της δομής «4ΣΣ4ΦΣ».
«Για να βρούμε ένα κοινό σκοπό και να τον πραγματώσουμε πρέπει να ανακαλύψουμε αυτούς τους κοινούς (ή συμπληρωματικούς) τόπους και τρόπους που μας προσδιορίζουν και μας επιτρέπουν να έχουμε μια εικόνα (υποκειμενική πάντα) της πραγματικότητας αυτής (και οποιασδήποτε) πόλης», αναγνωρίζει η Έλλη, τονίζοντας πως στην «αναζήτηση μιας συλλογικότητας και ενός συσχετισμού -του καθένα από μας με την πόλη της Πάτρας- ως φοιτητές, αλλά κυρίως ως άτομα», θεώρησε αναγκαία την δημιουργία λίστας «από τόπους και τρόπους συσχετισμού με την πόλη και την κοινωνία». Χρησιμοποιώντας την τοποθέτηση της Έλλης ως νια διαδρομή και τα στοιχεία της λίστας της ως κομμάτια αυτής, φτιάχνω την παρακάτω διαδρομή.

Κοινός – σκοπός – τόπος – τρόπος – εικόνα – πραγματικότητα – κοινωνία – πόλη – Πάτρα – συσχετισμός – συλλογικότητα – υποκειμενικότητα – άτομο – φοιτητής – Έλλη – λίστα -Σπουδές – Χόμπι – τέχνη – αθλητισμός – Διασκέδαση – ψυχαγωγία – καφετερία – bar – μεζεδοπωλείο – πλατειά – cinema – γήπεδο – Πολιτική ιδεολογία – Θρησκεία – Κατοικία – γείτονες – σπιτονοικοκυραίοι – περίπτερο – φούρνος – καταγωγή – Δουλειά – μέσω μετακίνησης – αυτοκίνητο – λεωφορείο – ποδήλατο –Shopping – Υπηρεσίες – Αναψυχή – εκδρομές – διακοπές – καλοκαίρι στην Πάτρα – κοντινοί προορισμοί – αστικά θέρετρα – κατοικίδιο – σκύλος – βόλτα – κτηνίατρος – Παρέες – τόποι – τρόποι – άνθρωποι – Σχέση με τη φύση – Διαδρομές από τόπο σε τόπο – Internet – Ναρκωτικά – Αρρώστια – νοσοκομείο – ιατρείο – ασφάλεια – Ατύχημα – media – πυροσβεστική – Παρανομία – δικαστήριο – αστυνομία – δικηγόρος

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

το "λακωνιζειν εστι φιλοσοφειν"...μαλλον ταιριαζει σαν σχολιο, σ ολη αυτη τη λεκτικη καταιγιδα που δημιουργησες...και που δυσκολα μπορεις να διακρινεις-εξ αιτιας της- το καθαρο τοπιο που βρισκεται απεναντι. Επισης η αφαιρεση που εκανες πανω σε κειμενα και σκεψεις...δεν ειναι και οτι καλυτερο..μιας και αμφιβαλλω αν καταφερες να προσδοσεις με ακριβεια και χωρις παραμορφωση, τη "αληθεια" που υπηρχε πισω απο αυτα.(και αν δεν αναζητουσες την αφαιρεση-περιληψη...τοτε φοβαμαι μηπως κατι δεν καταλαβες καλα ή απλα θελησες να δωσεις τις δικες σου ερμηνειες.)

10:20 AM  

Post a Comment

<< Home